De prijs van Google Adwords vertelt veel over de concurrentie op het web voor de categorie en de marges die er met de producten verdiend kunnen worden. Meer vraag leidt tot hogere biedingen/prijzen en de marge (in centen niet procenten) voor de verkoper bepaalt tot hoever de prijs kan oplopen zonder dat het product verliesgevend verkocht wordt. Dat maakt onderstaande infograffic interessant.
Je ziet de onderlinge verhouding van producten in Nederland maar ook in de andere meer en minder ontwikkelde landen als het om Adwords gaat, zoals Engeland en Duitsland aan de ene en Griekenland aan de andere kant. Handig als je wilt kiezen naar welke landen je zou willen gaan uitrollen als webwinkelier.
Hoewel niet wetenschappelijk zie je hier dat Hypotheken in Nederland nog altijd zeer lucratief zijn. In Nederland betaal je met 3,84 euro het meest van alle landen voor dit Adword. Er worden minder hypotheken afgesloten, maar de marges zijn blijkbaar nog prima. Het meest internationale product een vliegticket, kost in alle landen ongeveer evenveel, zo rond de 1 euro.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten